va aldrig så nöjd igen!

när ja va på tunnelbanan på väg hem från jobbet idag så kom de på en tjej vid rådmansgatan tror ja de va. hon satte sig mittemot mig och såg ut som en tjej som ville sticka ut lite, en typisk "söder tjej" som ja brukar säga. hon hade en svart kappa, nån blommig sjal, och ett par svarta stövlar. hon såg lite ut som en pojkflicka med knappt nått smink och va väldigt blek i hyn och va säkert så varm för hennes kinder va alldelles röda. hon hade massa påsar i ena handen och en take-away kaffe från espresso house. under hela resan satt hon där och såg sådär lite halvnöjd ut, säkert för att hon antaligen va så glad för att hon hade två fulla påsar av böcker från bokrean från åhlens. hela tiden satt hon där och smuttade på hennes kaffe och gav ifrån sig små ljud och slickade sig runt munnen. jag vet inte varför, men ja störde mig så mycket på denna tjej, kanske för att efter varje klunk kaffe hon tog så gjorde sånna miner som man gör när man dricker en riktigt äcklig shot eller en stark drink. ja kände sånt hat mot henne! de va med stor lättnad som jag gick av tåget vid slussen, och ja hoppas verkligen att ja inte behöver se henne igen.
'
/ nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0