coffee

Jag har blivit vuxen har jag kommit fram till. Iallafall på ett sätt, och det är att jag måste ha kaffe varje dag. Är inte det jättevuxet? Ungefär som att ha körkort eller att besöka SMHI:s hemsida varje dag för att ha nåt att småprata om på jobbet.. Kaffe och glögg är liksom number one vuxendrycker. Och glögg gillar jag faktiskt fortfarande inte, så helt vuxen är jag väl inte..

Det hela började under gymnasietiden. Man var liksom tvungen att dricka en latte i skolan för att orka hålla sig vaken på kulturhistorian. Det ledde i sin tur till att jag faktiskt började tycka om det. Det trodde man inte när man var 10 år och tyckte kaffe smakade kloak. Dock gick det ju på en del för en fattig student. att ha det beroendet. Man hade ju inte direkt råd att köpa hur många latte som helst i veckan. I skolan fick man en ganska bra latte (för att vara skolan liksom) för 20kr, och vanligt kaffe kostade 5:-, så ofta blev det vanligt kaffe som fick duga. Om jag inte mot förmodan skulle börja skita 20lappar. Vilket inte har inträffat än så länge iallafall.

Att bo i det här landet förbättrar inte direkt mitt kaffebehov med tanke på att det finns ett Starbucks i varje corner ungefär. Starbuckskaffe är gott, men det går inte att jämföra med Non Solo. Gå dit och smaka på Stockholms bästa kaffe om du inte varit där än. (Odengatan 34). Andra bra ställen i Stockholm är Salinos vid Odenplan och Nero på Roslagsgatan.

image495

Dags för kvällskaffe nu kanske? Lite tråkigt är det att Dea inte gillar kaffe. Jag köper latte på Starbucks och Dea köper varm chocklad med eeeextra mycket vispgrädde.

/ Linda

Kommentarer
Postat av: dea

skulle det vara något fel på varm choklad? å extra grädde, du är bara avis på att jag kan äta hur mycke grädde som hellst utan att vågen visar nått... mohahaha

2008-04-30 @ 00:14:58
URL: http://deaochnina.webblogg.se
Postat av: linda

uttryckte jag mig pånågot sätt negativt om varm choklad?? Eller vad det bara du som uppdattade det så..

2008-04-30 @ 01:31:31
URL: http://deaochnina.webblogg.se
Postat av: Anonym

*uppfattade

2008-04-30 @ 03:06:19
Postat av: mamma annika

Jo, man är riktigt vuxen när man inte klarar sig utan kaffe en dag, men du har dessutom en idé om att det ska vara starkt kaffe också. Vilket som helst duger inte. Det tycker jag.

2008-04-30 @ 07:47:29
Postat av: linda

vadå starkt? Jag gillar ju inte starkt vet du.. Latte är ju typ bara mjölk liksom..= godaste kaffe IMO.

2008-04-30 @ 14:36:03
URL: http://deaochnina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0